Novembri kolmandal nädalal peeti järjekorras juba 16. International Golf Travel Market (IGTM), kus koostöös European Touriga on kümnes aasta osalenud ka Estonian Golf & Country Club. Mess peeti sedakorda Mallorcal ning Eestist oli lisaks EGCC'le osalemas ka kaks reiskorraldajat - Golflife Travel ja Baltic Breaks. IGTM on maailmas kõige olulisem B2B mess, kus kohtuvad müüjad (golfiväljakud) ostjatega (reisikorraldajatega) üle maailma.

EGCC juhataja Hanno Kross koos GolfLife Travel esindaja Jüri Tiitusega EGCC stendis

IGTM formaat on väga huvitav - kolme päeva jooksul on eelnevalt oma eelistustest lähtuvalt kokku lepitud üle 50ne kohtumise, kus 20 minutiliste kohtumiste sisu on reisikorraldajatel saada teada uuest väljakust või sihtkohast, kuhu järgmisel aastal oma kliente mängima viia.

EGCC on osalenud messil koostöös European Tour Properties väljakute ketiga, mis kasvab iga aasta. Tänaseks on ühenduses juba 22 väljakut ning huvi European Touri väljakute vastu on suur. EGCC jagas stendi Black Mountain'iga Taist, Constance Belle Mare'ga Mauriitiuselt ning paljude teiste maailmas väga tuntud väljakutega. European Tour omalt poolt oli investeerinud väga väärikasse stendi, mis minu hinnangul oli kogu messi ilusaim ja samas väga praktiline.

Loodetavasti suudavad Eesti golfiväljakud koostöös meie riigiga tulevikus minna ühiselt IGTM'ile, konkurents on maailmas suur, messil oli ligemale poolsada väljakut üle maailma ja väga paljud regioonid ühiselt esindatud, kus on aru saadud, et tähtis ei ole mitte enda väljak vaid see, et saada inimene sihtkohta kohale ja ööbima. Kui ta juba kohal on, siis küll ta mängib juba mitmel väljakul ja jääb riiki kauemaks ning jätab sellevõrra ka rohkem raha sihtkohta. Usun, et Eesti golf on arenenud täna sellisele tasemele, et 2017 Cannes detsembri keskel oleks õige aeg olla ühiselt EESTI golfiväljakutena ennast maailmas näitamas ja riiki tutvustamas.

EGCC oli ühises boksis koos teiste European Tour Properties väljakutega

Rõõm oli rääkida pajude reiskorraldajatega, kes peale mitmeaastast veenmist saavad juba tasapisi aru, et Eesti on väga hea koht eelkõige selliseks kiireks golfipuhkuseks, pikaks nädalalõpuks, kus saab kolm ööd veetes mängida lisaks 3-4 ringi golfi ja seda väga headel väljakutel maailma mõistes. EGCC omalt poolt on teinud aastaid tööd, et lisaks lähiriikidest leitaks meid üles ka kaugemalt ning võibolla on ka golfimängijad tähele pannud, et eesti ja soome keelele on klubihoones tihti kuulda ka kaugemaid keeli ning näha teisi rasse.

Kui nüüd eestlaslikult küsida, et mis Eesti mängija sellest kõigest saab, siis õige vastus on see, et oma kodus mängida maailmatasemel väljakutel ja mõistliku hinna eest. Mida rohkem meil mänguringe mängitakse ja mida rohkem tiiaegu suudame maha müüa, seda paremaid tingimusi väljakutel pakkuda saame.

Loodetavasti näeme tulevikus Eesti väljakutel aina enam külalisi üle maailma, tänu kellele Eesti golf areneb ka järgnevatel aastatel tasa ja targu, millest kõige enam võidavad meie enda Eesti kohalikud mängijad, liikmed ja aktsionärid. Turismisektor kasvab ja Eesti ei ole enam odav õllejoomise koht, vaid ühe anm tulevad siia turistid, kes hindavad Eesti kultuuri, ajalugu, loodust ja ka golfiväljakuid selle kõige juures.

IAGTO Gala Dinner'il osales ligemale 1000 inimest. Järgmine IGTM toimub 2017 detsembris Cannes'is

PS. Muide - IGTM'i raames andis välja oma 2017. aasta (just, järgmise aasta!) auhinnad ka IAGTO (International Association of Golf Tour Operators). Üks kuuest kandidaadist "mittetuntud sihtkohana" ("Emerging Golf destination) oli ka Eesti! Kahjuks me sel korral veel ei võtinud, kuid usun, et poel kaugel ka see aeg, kus meid ülemaailmselt tunnustatakse, sest toode on väga hea, mida meil Eestis pakkuda saame!


Tervitades,
Hanno Kross
EGCC juhataja

 

Vanemad uudised ...