GOLFBOX

Istume Mari Suursaluga varahommikul Olümpia hotelli all kohvikus ja jutt läheb muidugi alati golfi, spordi ja tervise peale. Mari oli läbi aegade esimene Eesti naisprofigolfar ning eeskujuks paljudelele noortele näitamaks, et tugeva tahtmise juures on võimalik ka Eestis areneda golfis tasemele, kust on hea teha mängija või treenerina järgmine oluline hüpe karjääris. 

Viimasel hooajal on Mari rohkem pühendunud pilatesele, mida soovitab ka kõikidele golfimängijatele olenemata mängutasemest või vanusest.

Mari - tundub, et sel aastal on sul pilatese peale aega läinud rohkem kui golfile?

Golf on mul südames ja ilma selleta ei saa. Luban, et järgmisel suvel näeb mind golfiväljakul oluliselt rohkem, kui sel aastal. Kuigi golfitreenerina ma enam ei tegutse, siis õpetamine ja tervislike eluviiside propageerimine on valdkond, mis läheb mulle väga korda. Mulle meeldib aidata ja leidsin enda jaoks väljundi pilatese ja üldkehalise treeningu näol. Kuna olen golfi kõrvalt alates 2005a regulaarselt jõusaalis käinud ja erinevates rühmatrennides osalenud, siis tundus loogilise sammuna ka oma aastate jooksul omandatud kogemus ja teadmised töösse panna. Loomulikult koolitan end selles vallas järjepidevalt ning kõike uut uurin just eriti golfimängija aspektist. Treeneritöö kõrvalt abistan ka oma venda Marki.

Aga miks just pilates?

Minu huvi pilatese vastu tekkis umbes 2008-2009 aastal kui värske golfiprofina mööda maailma ringi reisisin ja võistlesin. Ikka hakkas siit ja sealt kõrvu pilates, mõned golfimängijad tegid jõusaalides ka ‘imelikke’ harjutusi. Ostsin endale algajatele mõeldud DVD ja spetsiaalselt golfimängijatele mõeldud pilatese raamatu. Niimoodi ise pusides sai kiiresti selgeks, et päris õige see ei ole. Siis avastasin Arigato Spordiklubis pilatese treeningu, kus treener näitas harjutused ette ja grupp tegi järgi, kuid parandamist ja asendite korrigeerimist oli minimaalselt. 2012a kevadel toimunud Naistepäeva golfiürituse raames sain tuttavaks Britt Kalbusega ja sealt alates avanesid ka minu pilatese-silmad.

Praeguseks hetkeks olen vahelduva eduga kolm aastat pilatest harrastanud. Tegin eratundidega teatud ajatagant tsükkleid ning hiljem, kui töögraafik võimaldas käisin ka grupitreeningutes. Varasem tennise ja hilisem golfi harrastamine, kus mõlemad spordialad koormavad ühte poolt kehast rohkem, tekitas vajaduse treeningu järgi, mis aitaks kehapooli tasakaalus hoida. Loomulikult on pilatese puhul suureks plussiks ka see, et põhiliselt keskendutakse ‘jõujaamale’ ehk kõhulihased, alaselg, tuhar - seega kehapiirkond, mis golfilööki ja selle stabiilsust otseselt kontrollib.

Ma olen ühes pilatese proovitrennis käinud - ma arvasin, et tegemist on naiste "illalatrullalaaga", aga see oli üllatavalt raske, esimese 5minutiga oli selg täiesti märg ja midagi polnud veel teinudki, lihtsalt oma lihaseid natuke pingutanud. Kas sellega saavad kõik hakkama?

Positiivse kõrvalmõjuna paranes mul näiteks ka painduvus ja üleüldine koordinatsioon. Pilatese harjutused on kombineeritud selliselt, et inimene õpib oma keha tunnetama. Alguses võib see isegi natuke vihaseks ajada, kui ei suuda pealtnäha lihtsat harjutust õigesti teha, aga kui treeneri abil õige nõksu kätte saab, siis on ikka hea tunne küll. Paar nädalat tagasi eratunnis oli olukord, kus harjutust sooritades tegin näiliselt kõik õigesti. Kuna Britt on üle 10 aasta antud vallas tegutsenud, siis tema silm märkas, et ma natuke ikkagi lõdvestasin ja talle omaselt, ei jätnud enne järgi kui õiged lihased tööse sain. Tegin ainult ühe korduse sellest harjutusest, mis pingutusena väljendus minu näos: seljas olev punane spordipluus ja nägu olid täpselt sama värvi. Harjutuste kergust-raskust on pilatese puhul võimalik vastavalt tasemele reguleerida.

Mida golfimängija sellest võidab?

Pilates on väga hea treening golfimängijatele. Nagu varem mainitud, siis pilatese ideoloogia ühildub hästi golfilöögi tehnikaga, mõlema puhul on oluline keha keskosa (kõht, selg, tuhar), sest sealt tuleb jõud. Parem painduvus, tasakaal ja koordinatsioon aitavad samuti kaasa efektiivsemale golfilöögile. Treening sobib väga hästi ka meestele, kellel tihtipeale on palju jõudu, kuid painduvuse osas vajaksid järeleaitamist. Pilatesega on võimalik keha ühtlaselt arendada ning aidata järele väiksemaid lihaseid, mis tavalise jõusaalitrenniga kipuvad tähelepanuta jääma. Veel üks sarnasus golfiga: peale vaadates tunduvad pilatese harjutusteseeriad lihtsad, graatsilised ja justkui ei nõuakski pingutust...tuleb tuttav ette? Esitan väljakutse ja tulge proovige järgi.

Kui kellelgi tekkis huvi tulla proovima, mis pilates endast kujutab või tahaks end lihtsalt liigutada, siis võib minuga julgelt ühendust võtta. See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. või See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. või helistades telefonil 555 35 057

Küsis: Hanno Kross (alumisel pildil paremal!)

Vanemad uudised ...

GOLFBOX